Hem › Press

Linn Hägg

linn@kdu.se

Om KDU

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) bildades 1966 som ungdomsförbund till Kristdemokraterna. Och vi är sedan dess Sveriges främsta och viktigaste organisation när det kommer till att bedriva kampanjer för personlig frihet, socialt ansvar, starkare familjer och ett tryggare Sverige.

KDU har som mål att förändra samhället utifrån den kristdemokratiska ideologin. Vår utgångspunkt är människans fria vilja, personliga ansvar och försvaret av människovärdet. Vi erkänner också vårt ansvar för våra medmänniskor, liksom förvaltaransvaret gentemot tidigare och kommande generationer. KDU arbetar för alla människors frihet att utveckla sin person i gemenskap. Vi anser att samhället ska byggas underifrån och utgå från enskilda människor och familjer samt baseras på naturrätten. Vi tror också på social marknadsekonomi – och på att politisk frihet inte kan existera utan ekonomisk frihet.

Vår förbundsordförande heter Nike Örbrink.

Inga resultat hittades

Sidan du begärde kunde inte hittas. Försök förfina din sökning eller använd navigeringen ovan för att lokalisera inlägget.

Om KDU

Vår förbundsordförande heter Nike Örbrink.

Osynlig

Osynlig för att hållas stängd.

Presskontakt

Är du journalist och vill komma i kontakt med rikskansliet eller en företrädare önskar vi att du kontaktar pressekreterare Linn Hägg; linn@kdu.se

Intervjuförfrågan

Vi önskar att ta del av följande information vid en intervjuförfrågan:

• Vilken företrädare ni önskar att intervjua
  • Reporterns namn och eventuell fotograf
  • Övergripande ämne
  • Hur och när intervjun planeras att publiceras

Fortsättningsvis önskar vi att förfrågan sänds till pressekreterare Linn Hägg; linn@kdu.se.

Pressmaterial och pressbilder

Alla bilder och material för press hittar du på undersidan ”Bildarkiv”.

Alla våra pressbilder och logotyper får användas fritt i redaktionella sammanhang om inget annat anges.

• Bilderna får inte publiceras i kommersiellt syfte eller i sammanhang som kan upplevas oetiskt eller kränkande
  • Bilderna får inte säljas eller överlåtas
  • Vi ber er att tänka på att inte ändra en logotyps utseende exempelvis färg eller proportioner
  • Vid publicering ska alltid källan anges