KDU söker organisationssekreterare

torsdag, 08 april 2021 | Lediga tjänster

Vill du arbeta med organisation och politik på heltid med sikte på valet 2022? Är du en utåtriktad person som gillar kampanjarbete och ett högt tempo? Då kan du vara den vi söker som organisationssekreterare till Kristdemokratiska ungdomsförbundets riksorganisation. Tjänsten tillträds den 23e augusti eller efter annan överenskommelse.

Om organisationen

Kristdemokratiska Ungdomsförbundet (KDU) har idag ca 5000 medlemmar och finns representerat över hela landet. Förbundet har i dagsläget 23 lokala organisationer (distrikt) som på ett ungefär omfattar dagens regioner. Majoriteten av KDU:s verksamhet bedrivs på distriktsnivå av ideella krafter. I KDU ägnar vi oss först och främst åt att föra ut våra politiska åsikter samt att utbilda nästa generations politiker. Det innebär bland annat att vi arbetar mycket med skolbesök, kampanjer, opinionsbildning och funktionärsutbildningar.

KDU:s rikskansli är placerat i gamla stan i en stimulerande arbetsmiljö tillsammans med Kristdemokraternas partikansli och andra organisationer som ingår i den kristdemokratiska familjen.

Ditt uppdrag

Du sköter riksorganisationens kontakt med lokala styrelser, genomför besök i distrikten  och kampanjar för förbundet på skolor i olika delar av landet. Tjänsten innebär därför mycket resande och nätverkande med politiker och medlemmar.

Du ansvarar även för att planera och genomföra kurser och konferenser i samråd med rikskansliet. Tjänsten innefattar dessutom organisatoriska och administrativa uppgifter kopplat till förbundets löpande verksamhet. När valet 2022 närmar sig bistår du distrikten i sitt valarbete och representerar förbundet på skolor och i andra sammanhang kopplade till valet.

Din bakgrund

Du är en utåtriktad person som har lätt för att kommunicera. Som person har du lätt för att tänka övergripande och trivs på en arbetsplats med ett högt tempo. Du är prestigelös och tycker om att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du är en stark lagspelare.

Bakgrund i ungdomsförbundet och boende i eller i närheten av Stockholm är en merit men inget krav. B- Körkort är önskvärt. Tjänsten är på heltid och tillträds den 23e augusti 2021 eller efter annan överenskommelse. Lön utgår efter resultat av löneförhandling.

Frågor besvaras av:

Generalsekreterare Samuel Dalevi, 076-527 25 34, samuel.dalevi@kdu.se

Inkom med din ansökan till samuel.dalevi@kdu.se senast den 3e maj. Intervjuer sker löpande.

Ansökan ska innehålla CV, personligt brev och löneasnpråk.

Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!

Dela inlägget

Ge ditt flöde en rak höger! Dela inlägget med dina vänner på sociala medier.